کم مصرف ترین تراشه

سلام بچه ها.....امروز به یه مطلب برخوردم گفتم براتون بیارم...

خود من که خیلی باهاش حال کردم....لطفاْ اونجا که مشکی نوشته شده رو با دقت بخونین!!!!

محققان دانشگاه آلبرتا نوع جدیدی از تراشه‌ رایانه‌ای را طراحی کرده‌اند که حدود 100 برابر کمتر از تراشه‌های فعلی دیجیتالی منحصر به فرد انرژی مصرف می‌کنند.


به گزارش ایسنا، از این تراشه جدید که مصرف انرژی آن به میزان قابل توجهی اندک است، می‌توان در ساخت ابزار بسیار کوچک الکترونیکی که به انرژی کمتری نیاز دارند، استفاده کرد.

با کمک این فناوری در آینده نیاز به شارژ کردن تلفن های همراه از بین خواهد رفت.؛ همچنین به کمک این تراشه می‌توان سیستم‌های ارتباطاتی بسیار کوچک و با سرعت بسیار بالا طراحی و تولید کرد. به علاوه انواع پیشرفته این تراشه برای تولید ابزار قابل کاشت در بدن قابل استفاده است. این تراشه‌ها می‌تواند مواد و داروهای لازم را به بافت‌های مختلف بدن برسانند.

منبع:آژانس خبری فناوری اطلاعات

نظرات 27 + ارسال نظر
الهام پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 14:24

اینطوری که خیلی خوب میشه....می دونی چه قدر جلو می افتیم.....چه قدر کارامون زودتر انجام میشه......خیلی عالیه....
داداش زانیارم....ممنوم از این خبر خوبت.....مثل همیشه بود...موفق باشی......

پویا صراف زاده پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 14:37 http://www.itopiau.1385.tk

سلام. مطلب خیلی جالبی بود زانیار جان. خیلی خوب میشه . فکر کنم کم کم تمام وسایل دیجیتالی به شارژ کمتری احتیاج پیدا کنن. راستی کدوم ورت خالی باشه می تونی بری؟!!! خداحافظ.

XMANX پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 14:39

خوب قطعا این خیلی مهمه ...
به خصوص در دنیای انرژی محور امروز...
دستت درست داداش زانیار...

سارا پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 14:40

ای ول نظر اول...................بله خیلی جالب بود اقا زانیار....منظورتونو از شارژ کردن چی بید(تالیا).؟؟؟....به هر حال فناوری جالبیه...کفوبرید تو کارشششش

سارا پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 14:42

جالب بید من صفحه ی نظرو باز کردم یه کاری واسم پیش اومد حالا فظر ۴شدم

Joliet پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 14:55 http://www.princesses-parand.mihanblog.com

سلام ممنونم که به وب ما سر زدین...بازم بیاین...خوشحال می شیم...
مطلبتون مثل همیشه جالب و پیچیده بود...

علی سیاری پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 16:20

زانیار جان اول از مطلب قشنگت خیلی ممنونم(از همون خیلی ممنونا که خودت میدونی در ضمن آمارتو دادن که ۳ دور ++ رو دوره کردی تاکید میکنم دوره...) بهدش بگم که الان هم گوشی ها ی خود شارژ هستند که اگه سر پروژه من می بودین که افتخار ندادین در موردشون توضیحاتی دادم!!!

محمد رضا پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 18:12

دمشون گرم...
خبر خیلی داغی بود

زانیار پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 22:13 http://dar-be-dar.blogsky.com

1.مرسی آبجی الهام ....میدونی چقدر صرفه جویی در مصرف انرژی میشه؟؟؟؟
2.پویا جان ممنون....طرف راستت....
3.قطعاً اینطوریه داداش محمد...
4.سارا خانم وبلاگ پر طرفداره دیگه!!!!!شوخی کردم بابا....
5.مرسی خانم ژولیت....حتماً...
6.آره علی جان من فصل 6 به بعد رو هم خوندم...کار از محکم کاری عیب نمی کنه....مرسی ازت....
7.دم شما هم گرم خان والا....

آقا محسن پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 22:36

خوبه . یادم باشه در آینده برم برای فن آوریم یه موبایل بخرم ...

دستت درد نکنه زانیار جان . به روز و کامل و جالب . مثل همیشه .

پیام بازرگانی جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 00:27

بسه دیگه!! بابا بسه دیگه!! ای بابا عجب گیری دادیا!!! بسه دیگه آقا به پیر به پیغمبر بسه!!!!
بابا منم دارم میگم بسه دیگه!! درس خوندن بسه!! چقدر می خو نین بسه!!
شامپو بس بهترین شامپو برای شستن موهای قشنگتون برای یک تجدید قوا بعد چندین ساعت درس خوندن!!
بابا جان بسه دیگه!!!...

S.a جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 10:23

سلام
بازم مثل قبل عالی بود.
موفق باشی

شیطونک جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 11:40 http://sheytonak_ouch.persianblog.com

مرسی داداچ زانیار مطلب جالبی بود
و جالب تر از اون اینکه با این فناوری می شه گفت کار و کاسبی اونایی که اون میز (همونی که هرچی بزارید روش شارژ می شه) تخته می شه!
جالب بود نه پس تا بعد!

ونوس جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 12:37

چقدر خوب میشه ها.اینجوری آمار دزدی هم میاد پایین چون دیگه لازم نیست گوشیامونو تو دانشگاه بزنیم به شارژو.....
اقا زانیار دستت درد نکنه.

پریسا جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 14:40

ایول....مطلب خیلی خیلی جالب و خوبی بود.....دستت درد داداش کوچیکه....
در واقع کلی توی مصرف انرژی صرفه جویی میشه.....نه؟؟؟
ولی به قول آبجی شیطونک کار و کاسبیه سازنده های اون میز کمی تا حدودی یعنی تا اونجایی که به این تراشه مربوط میشه... کساد میشه ها!!!!.....نه؟؟

پریسا جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 14:43

ببخشید....توی نظرم ((نکنه)) رو جا انداختم....
اصلاح میکنیم::::<<<دستت درد نکنه داداش کوچیکه>>>

شیطونک جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 15:59

داداچ زانیار تبریک می گم به خاطرجیگول کردن وبلاگت !خوف شده! مبالکه!

زانیار جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 17:05

۱.محسن جان قابل نداشت داداشی...
۲..........................................
۳.قربونت سعید جون....
۴.آبجی شیطونک به نکته ی خوبی اشاره کردی...ایول....
۵.ونوس خانم شما هم به مطلب جالبی اشاره کردی...این بست ما چقدر فایده داشته خودم کشف نکردم....
۶.در وافع همینطوره دیگه آبجی بریسا نه؟؟؟
۷.مرسی آبجی گفتم یه ذره عوضش کنم....حالا چرا خوف؟؟؟

شیطونک جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 17:23

خوفه چون تنوع چیز خوفیه!!!نه؟؟؟!!!

Joliet جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 17:48

سلام....
این z.s.2 چه پیچیده ست.خیلی خوشمان آمد...خب خیلی هم زبان نخونید از من یاد بگیرید یسره د ارم واسه خودم می گردم...کی به کیه...

Joliet جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 17:56

سلام آقا زانیار.
تو مود تبادل لینک هستید یا شما هم ...
خبرمون کنید...

sarah جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 18:04

چه قدر بده که بعضیا نمی دونن کجا باید پیام بازرگانی پخش کنن...

تاتار جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 18:20 http://pucs.mihanblog.com

آقا زانیار مطلبت عالی بود راستی در مورد بلاگفا هم دمت گرم نمی دونستم

زانیار جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 18:30 http://dar-be-dar.blogsky.com

1.موافقم آبجی شیطونک!!!
2.خانم ژولیت هستم چرا نیستم...میگید نه؟؟؟؟جعبه ی لینکو نگاه کنید....
3.sarah خانم موافقم....
4.تاتار جان...ممنونم ازت.....قابلی نداشت...

پیام بازرگانی جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 20:42

اقا من شکایت دارم از اسمم داره سو استفاده می شه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من خیلی وقته پیام ندادم.

پیام بازرگانی یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 17:53

نخیر آقا من شاکیم....
اصلیه من هستم نه این پایینی....
اگه مردی بگو کی هستی تا بهت نشون بدم!!

مینا پنج‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 16:43

دعوا....دعوا...
سر یه پیام بازرگانی پیچیده...
واقعا...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد