پر رنگ تر بودن نا آشنایی مدیران با ITدر دولت جدید

ناآشنایی مدیران ارشد سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها با فناوری اطلاعات در دولت جدید پررنگ‌تر شده است.


نعمت‌رضا نشاط عضو هیات‌مدیره‌ سازمان نظام‌صنفی رایانه‌یی استان یزد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: یک مساله مهم مهجور ماندن IT و کم‌اهمیت شمردن آن از سوی مدیران دولتی است؛ در واقع IT و کاربردهای آن در حوزه‌های مختلف و همچنین اهمیت بخش خصوصی در ارتقای این بخش نادیده گرفته می‌شوند.

به گفته‌ او یکی از دلایل کم‌اهمیت شمرده شدن فناوری اطلاعات نیز ناآشنایی مدیران ارشد با این مبحث است و این مساله در حالی در کشور ما اتفاق می‌افتد که کشورهای دیگر با حساسیت زیادی بحث IT را دنبال می‌کنند و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی‌ برای گسترش فناوری اطلاعات و پررنگ کردن نقش بخش خصوصی در این حوزه انجام می‌دهند.

وی با اشاره به پیامدهای سوء ناآشنایی مدیران دولتی با فناوری اطلاعات تصریح کرد: با توجه به نقش مهم IT در زمینه‌های مختلف این مساله بر حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی تاثیر منفی خواهد داشت و ما در حال حاضر نیز شاهد بروز اثرات کوتاه مدت آن هستیم از جمله این که بی‌توجهی به فناوری اطلاعات به ساماندهی ضعیف بازار از سوی مسوولان منجر شده است و همچنین شاهد موازی‌کاری در سازمان‌ها و نبود حمایت کامل از شرکت‌های IT هستیم.

نشاط در ادامه روند بسیاری از پروژه‌های مخابراتی را کند دانست و با بیان این که شبکه‌ هوشمند سراسری که تاکنون دوبار وعده‌ راه‌اندازی آن در دی‌ماه سال گذشته و اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام شد هنوز اجرایی نشده است، گفت: وعده‌هایی نیز در رابطه با کاهش قیمت پهنای باند تا 30 درصد از شش ماه پیش اعلام شد، در صورتی که نه تنها قیمت‌ها کاهش پیدا نکرد بلکه تخفیف‌هایی که به ISP‌های برخی شهرستان‌ها داده می‌شد از ابتدای سال جاری حذف شده است.

به گفته‌ او اهمیت ندادن به IT و زیرساخت‌های آن موجب کندی روند پروژه‌ها و بی‌سامانی بازار شده است و همچنین دوباره کاری و موازی کاری در سازمان‌ها اتلاف هزینه‌ها را نیز دامنه زده است.

این عضو سازمان نظام‌صنفی رایانه‌یی در پایان با اشاره به ضعف سازمان‌های کنترلی و نظارتی در این بخش، عملکرد سازمان تنظیم مقررات را به عنوان یک سازمان کنترلی در بخش IT بسیار کند ارزیابی کرد و تنها راهکار حل معضلات فناوری اطلاعات را باور مدیران ارشد به اهمیت این بخش در حوزه‌های مختلف دانست.

نظرات 5 + ارسال نظر
ساروخانی پنج‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 04:04

سلام...به امید کم رنگ تر شدن و بیرنگ شدن این نا آشنایی ها....ممنون از مطالبی که می گذارید.

انشالله....ممنون خانم ساروخانی از اینکه سر میزنید...
موفق باشید.

پویا پنج‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 15:48 http://360.yahoo.com/pooyasar3000

سلام.
نمی خوام بگم نفهمیدما ، ولی یعنی الان اوضاعشون خراب تر شده؟ اوضاع کیا؟ مدیران!
آخه وقتی می تونن با به خورده مطالعه در این زمینه و داشتن مشاور ، کار خودشونو بهبود بدن چرا ...... !!!!
مرسی زانیار جان.
خوش باشی.
خداحافظ.

خواهش میکنم پویا جان...واقعاْ همی طوره ...حالا حرص نخور تو داداش....درست میشه ایشالله.....

احسان ... جمعه 15 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:37 http://ITPU.Mihanblog.com

سلام زانیار جان ...
آخه کی به آی تی اهمییت دادن که این بخواد دفعه ی دومش باشه ...
به نظر من ما باید بعنوان یک آی تی من اول فرهنگ آی تی رو رواج بدیم بعدش در زمینه ی آی تی فعالیت علمی کنیم ....
بازم مرسی از این خبر مهم و جالبت ...
یا علی ...

شیطونک دوشنبه 18 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 15:12 http://sheytonak_ouch.persianblog.com

مرسی داداچ از خبر!
واقعا هدفمند کار نمی کنند!
از یه طرف حرفش رو می زنند که می خوان چه ها بکنند از یه طرف اهمیت خاصی بهش نمی دن!و کسانی که باید خیلی بیشتر از IT استفاده کنند برای پیشبرد بهتر اهدافشون٬از IT اون طور که باید و شاید استفاده نمی کنند!

جالبه!

S.a سه‌شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 00:51

سلام زانیار جان.
تو مملکت ما عادت شده ،بی هدف جلو رفتن و حیف کردن بودجه و.... همه چیز تو دو،سه دهه اول فقط در حد حرفه چه برسه به IT.ایشالله که درس شه
ببخشید که دیر به دیر به وبلاگت سر میزنم
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد